Alla inlägg under april 2011

Av Christina - 22 april 2011 10:38

Idag fyller "min lille son" 16 år. Ja, liten o liten men han är yngst och kommer alltid att vara den lille .

Min lille son är inte så mycket för festligheter så det blir ett stilla firande här idag.

Storebror är i London och jag ska jobba. Jag har fixat en stor härlig kladdkaka till honom som han kan mumsa på i eftermiddag. Han älskar kladdkaka.

Pappa fixar något mumsigt att äta och nästa helg när storebror kommit hem och jag är ledig då blir det en tripp till kinarestaurangen..




STORT GRATTIS TILL DIG MIN


ÄLSKADE LILLE SON


 

   

Av Christina - 21 april 2011 18:25


Jaha, så var det Påsk. Tuppar och hönor. Kycklingar och ägg. Harar och fjädrar.

Påskris och Godis. Allt i en enda salig röra som jag inte förstår mig på.

Påsken betyder absolut ingenting för mig och det spelar inte den minsta roll att jag ska jobba hela helgen.

Idag har jag varit ledig och har varit duktig som vanligt. Halv tio körde jag ner till min svärmor för att följa med henne till läkaren. Min svärmor som blev 86 år i feb. det är helt otroligt, hon har lite krämpor men annars är hon pigg o glad. Vi har alltid så trevligt när jag besöker henne och vi har massor att prata om.


Det blev en liten promenad ner till läkaren i det fina vårvädret men USCH säger vi båda två när vi går förbi Dunkers Kulturhus, ett gräsligt fult betongtorg uppenbarar sig utanför det omtalade Kulturhuset. Inte ett enda träd fick de för sig att plantera där, endast några urnor med vårblommor pryder denna trista "plattform" nu. Verkligen trist är det, särskilt när denna staden kallas för Sundets Pärla.



Döm själv.


 

 


Däremot är det väldigt vackert sett från andra sidan


  

 Dunkers Kulturhus by night 





 

Ha en skön Påsk.

Av Christina - 20 april 2011 19:22

Eftermiddagen har jag tillbringat i min lilla täppa.

Jag har en liten, liten minirabatt. Ja, den är inte stor men den rymmer ändå väldigt mycket växter b.l.a Astilbes, Hortensia, en blå vacker Riddarsporre, jättedaggkåpa, stjärnflocka och ett flertal ståtliga Funkior. Funkia är en favorit hos mig och de växer sig allt större för varje år och förra året blev det alltså för bra, funkian tog över hela rabatten och kvävde min ståtliga Lupin.

Sagt och gjort, det är dags att dela på några av dessa funkior och jag fick en del stora krukor med funkior som ska pryda altanen i sommar.

Stjärnflockan har också förökat sig och jag har samlat massor av dessa i en jättestor kruka som ska stå emellan funkiorna. Nästa projekt bland växterna blir två Clematis och massor av Pelargonier. Min favorit bland Pelargonier är Mårbacka som är gudomligt vacker.

Jag älskar min lilla täppa


Stjärnflocka 


  

Mårbacka


Så här vackert kan det bli med Funkior i kruka 



Av Christina - 19 april 2011 19:57



Så varmt och skönt det har varit idag, årets varmaste.....

Efter jobbet blev det en timmes promenad i skogen. Underbart   

Nu känner jag mest för att vara HELT LEDIG, att bara få vara och få rå om mig själv och om bara två veckor kommer det att vara så. Lite semester kommer väl till pass nu och det ska bara bli så  


STÖRTSKÖNT.


 

Ta hand dig 


Av Christina - 18 april 2011 21:26

Jaha så var denna måndagen till ända. Vart tar tiden vägen ? lite skrämmande tycker jag att det är. Det var inte längesen jag fyllde år sist  och nu är det snart dags igen, undrar om kan kan bromsa tiden på något sätt, får nog fundera på det ett slag.


I morse var jag uppe tidigt som vanligt, drack mitt morgonkaffe, åt min frukost, in i duschen, iväg till Maxi och vidare därifrån till träningen, följt av en liten promenad i det underbara vädret, hem och fixa till lunch och matlåda att ta med till jobbet.

Tänk vad mycket man kan hinna med på en förmiddag.


Det svåraste med det här med vikten är att hinna med att äta, jag hör till dem som slarvar med maten och brukar inte äta vid så många tillfälle som man bör men nu har jag skärpt till mig rejält och glöm nu inte att dricka vatten..........


Nu ska jag göra iordning morgondagens matlåda.





Vatten är HÄLSA 


 


Av Christina - 17 april 2011 17:13

Idag blev det ingen träning, istället blev det lite naturupplevelse.

Strålande sol när vi lämnade stan för att mötas av lite gråare vidder men vi hade en skön dag trots vädret.

Kameran var givetvis med men det är inte alltid man lyckas med fotograferandet, trist är det när man kommer hem och kollar igenom bilderna på datan och upptäcker alla missar man gjort, så allt som blev var dessa två någorlunda bilder av den gamla mysiga idyllen.

Hur som helst så blev dagen lyckad och imorgon möts vi av en ny dag med nya utmaningar och träning och promenad står på schemat imorgon innan det är dags för ny arbetsdag .

..

..

..

..

..





En liten påminnelse om att den gula påsken står för dörren

 

   

 

 

        

Gammal idyll

  


Av Christina - 16 april 2011 21:00

Gick upp tidigt idag ( som alltid ), ja, lite seg var jag men runt 7 var jag uppe på benen. Först på med kaffet och sen duschen. Kaffe, kaffe, kaffe, skulle inte kunna leva utan mitt morgonkaffe. Lite tidningsläsning och sen iväg. Vid 9-snåret var jag på plats på gymmet och idag börjar jag träna på riktigt, ja idag gick min provvecka ut så det var dags att betala för sig. 295:-/ mån kostar det och då får jag träna varje dag mellan kl 6.30 - 15.00, det passar mig bra med mina arbetstider och vill jag träna på kvällstid också så är det bara att ändra i planen och en hundring extra kostar det då i mån.

Trots att det är lördag så var det bara ett fåtal som tränade, det var skönt att slippa vänta in maskinerna vilket jag trodde jag skulle få göra.


75 min träning blev det idag och sen stack jag vidare till kyrkogården med syrran.

Några riktigt fina penseer fick pryda graven idag och vackert blev det.

Vi pratade lite om flytten till Ulricehamn för hennes del nu i augusti och det kommer kännas jättekonstigt och tomt trots att vi inte träffas så ofta.



 

Ha en skön helg

Av Christina - 15 april 2011 18:32

Äntligen Fredag och ledig helg 

Efter jobbet blev det en timmes lång promenad i Bruces skog. Det var helt underbart väder och massor av härligt fågelkvitter.

Ikväll ska jag bara koppla av och njuta   med en en ny intressant bok och fixa lite med foton på datan, tror jag har flera hundra som ska bort. Det blir oerhört stora mängder bilder man tar när man är ute med kameran och endast ett fåtal som är riktigt bra. Jag är i alla fall superglad för min kamera, en Nikon 300s som jag fick överta från mannen när han köpte en som var vassare.


   

NIKON 300


   


 Dags för avkoppling


Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards