Alla inlägg under september 2013

Av Christina - 29 september 2013 19:26


Kunde inte motstå en promenad i detta helt underbara väder. Får väl se hur det blir med foten sen ;)


 





Av Christina - 29 september 2013 09:49

Har en ledig helg, en lugn och avkopplande helg.

Igår var jag och äldste sonen ute på Citygross och storhandlade, massor med mat blev det.

Det känns så skönt när man fyllt hela kylen med god mat, men innan jag kommer iväg är jag så ångestfylld ( fråga mig inte varför ) det händer ganska ofta att jag skjuter upp storhandlandet flera dagar p.g.a detta  


Imorse när jag steg upp och skulle sätta på kaffe så upptäckte jag att kaffebönorna var slut men det räckte precis till en kopp morgonkaffe. Jag kan inte förstå hur jag kunde glömma kaffet igår men det är jag i ett nötskal.


Jag får väl bege mig ut ut i vimlet igen och ska passa på att köpa lite fler kycklinginnerfiler nu när jag ändå ska handla.

Kycklinginnerfiler går åt i massor här, jag älskar dessa små bitar och tar ofta med de i lunchboxen när jag jobbar.



 



http://www.kronfagel.se/sv/Start2/Recipe/Marinerad-kycklinginnerfile-med-krispiga-gronsaker/




  


Promenaderna ligger på is tills vidare, känns inte alls OK. Foten gör sig till känna även när jag vilat och jag har inte kommit någon vart vad gäller problemlösning.




Av Christina - 23 september 2013 23:47

Nu skiter jag snart i det. Varför är det något som ska stoppa mig hela tiden  

Jo, det har bara krånglat hela tiden, har det inte varit magen så har det varit knäet, skenbenet eller tån. Undrar vad som kommer nästa gång.


Igår när jag var ute så kände jag något konstigt på ovansidan av foten strax ovanför tårna, det ömmade lite men inte så farligt. Jag tänkte att det kanske var som jag nu var lite ovan efter två veckors vila. Efter 45 min fick det därför räcka.


Idag har jag då alltså känt av det betydligt mer, kändes redan i morse och  har känt av det då och då under dagen på jobbet. Men vad fan är detta, jag blir så trött, börjar snart tro att jag är gammal.


Fy sjutton. Jag är så ledsen nu, vill ju bara kunna komma igång med löpningen. Jag blir omsprungen gång på gång av alla dessa fantastiska löpare.

SHIT. När är det min tur.


Tänkte på de nya skorna jag köpte, de var kanske inte alls så bra till mina fötter som jag trodde.

I morgon ska jag se vart jag ska vända mig med mina problem. Nu får det banne mig vara nog.....



58-ÅRIGA BRUNO SPRINGER 5 MIL OM DAGEN,


o kan han så kan väl jag   



 

http://www.expressen.se/nyheter/bruno-springer-5-mil---varje-dag/





Av Christina - 22 september 2013 19:26


Kristian Gidlund är död





Han blev bara 29 år, Kristian Gidlund.


Cancern gav aldrig upp, han förlorade kampen. Listan över döda i cancer bara stiger och stiger.



Kanske, men bara kanske är det min tur nästa gång. Hur är det egentligen ? Varför får vi inga svar, varför får vissa cancer tidigt i livet och andra aldrig oavsett hur vi lever.


Pappa levde med en njure efter att ha fått cancer.

Mamma blev bara 63, hon dog av cancer som först fanns i tarmen och som sedan spred sig till levern.


Många vänner och bekanta har drabbats och inte många av dem finns kvar i livet.



Samtidigt som jag följt Kristians blogg   http://ikroppenmin.blogspot.se/


har jag undrat varför någon så ung inte söker efter alternativa


behandlingar, han fick ett antal förslag under resans gång men han var  


inte mottaglig.



http://www.svtplay.se/klipp/1180016/kristian-gidlund-om-livet-och-kampen-mot-cancern




  RIP KRISTIAN  



Av Christina - 20 september 2013 20:33

Jippie! Äntligen kan jag promenera igen.


Kvällspromenaden i skogen var helt underbar, inte ett dugg kände jag men tog det ändå lugnt så 45 min blev det ikväll.



Härligt 

Jag är så glad  



   





Av Christina - 19 september 2013 21:42

Fy sjutton!

Nu sitter jag här med mina besvär och jag fattar inte varför jag frivilligt utsätter mig för detta.


För två år sedan övergick jag till ett kolhydratfattigt liv, jag började äta enligt LCHF och det var det bästa jag gjort på länge.

Jag hade för flera år sedan börjat få en mage som protesterade och tydligt visade sitt missnöje, oftast en stund efter middagen svullnade min mage och jag blev proppmätt långt efter att jag avslutat måltiden och det gjorde ingen skillnad om jag mycket eller lite. Jag såg ut som om jag var höggravid på eftermiddagarna.


Svullen mage, gaser, värk, trötthet, irritation, oförmåga att tömma tarmen, 5-8 toabesök med sveda efteråt och jag förstod inte. Inte förrän jag började leta runt på nätet.


Effekterna av LCHF visar sig snabbt och redan dagen efter kände jag en stor skillnad. WOW, imponerande att få ett sådant resultat.


Nu är det så att håller jag mig till rätt sorts mat så mår jag förträffligt, men syndar jag så kommer det surt efteråt och idag är en syndens dag.

Två nybakta kanelbullar på jobb och lite, bara lite pasta till middagen och självklart sätter det igång ett sötsug efter det här intaget så nu ikväll slinker det också ner en god glass.



Men bra mår jag inte


 







Länk till en bra sida om Magbesvär  



Förresten, imorgon är det dags igen :) sist jag promenerade kändes det förjävligt men nu verkar det som om det gett med sig.


Nu hoppas vi på det bästa   


  

Av Christina - 17 september 2013 17:31

Underbara hösten är här. I morse var det den första riktigt kyliga morgonen, jag satte faktiskt på lite värme när jag körde till jobbet strax efter kl 07.00 .

Jag får väl se om jag lyckas fånga några underbara bilder nu då vi går över från grönt till orange


Tills dess får ni njuta av en annan höstbild ( ej tagen av mig )


 

Av Christina - 14 september 2013 17:35

   Idag är det tre månader sen jag tog sista ciggen   



Så här skrev jag då...


Nu är det alltså finito. Jag kommer sakna dig, det vet du, men denna gången kommer jag inte vika mig för dig.

Nu är jag stark och du kommer inte att kunna krossa mig.
...
Med dessa ord lämnar jag dig min bästa vän, du har varit mig trogen i många, många år men allting har ett slut.

Tack min vän men nu är det dags att vända blad.



 




 jag har hållit mitt LÖFTE och jag är så STOLT.

      

Har också varit ute på en kortare promenad idag i det underbara vädret.

Det kändes väl inte helt OK, men jag tog det lugnt och nu ikväll känns det inte alls.


Jag hoppas ju på att snart kunna komma igång igen.



 



Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards