Alla inlägg under oktober 2011

Av Christina - 26 oktober 2011 23:01



Supergott och väldigt nyttigt


 



Äggmjölk


 

6msk flytande kokosfett
2 medelstora ägg
2,5-3 dl kokande vatten
1,5-2 dl kallt vatten


Kör ihop ägg och kokosfett med stavmixer, häll på det kokande vattnet och mixa runt. Häll sedan i det kalla vattnet. Mixa lite till.

(Genom att först ta kokande vatten och sedan kyla ner med kallt tempererar man mjölken, då kommer den att bli ”finare o jämnare” dvs fettet ligger inte som en kaka ovanpå)





Av Christina - 25 oktober 2011 18:15



Idag är en mycket speciell dag






 

 


Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag fick syn på artikeln i ekuriren.se tidigare idag. Helt fantastiskt och

otroligt spännande ska det bli att se vart detta leder  .


Det är verkligen på tiden att bryta isen även här i Sverige, för er som inte vet så är det ett mycket vanligt inslag i vården i många andra länder.

Jag pratar om HEALING och det känns så perfekt.


http://ekuriren.se/nyheter/inrikes/1.1232106-lakare-far-praktisera-healing



för dig som är nyfiken och intresserad av forskning inom detta ämne


http://www.secourong.com/research.php




Idag är en mycket speciell dag 

Av Christina - 16 oktober 2011 14:11


 


Var uppe tidigt och begav oss till skogs...Mölledammarna som ligger en kort bilfärd härifrån kan vara så avkopplande.

Idag var det tipsrunda därute och massor med människor som passade på att njuta av denna underbara höstdag.


 

Av Christina - 15 oktober 2011 23:21

Ekologisk kokosfett



UTAN SMAK 



   

MED SMAK 


Kokosoljan används i kroppen för att producera energi i stället för att lagra den som kroppsfett. Medellånga fettsyror påskyndar ämnesomsättningen genom att förbränna fler kalorier, vilket resulterar i viktminskning. Med andra ord  blir det mesta av kokosoljans mättade lätt smältbart och snabbt omvandlat till energi p.g.s av sitt höga innehåll av Laurinsyra.


Idealisk i låg kolhydrat dieter då den inte höjer blodsockernivåerna, och stimulerar dessutom fettförbränningen.


Sänker det onda kolesterolet
Minskar slitage och användning av matsmältningsystemet
Skyddar mot infektioner
Motverkar hudens åldrande, använd som hudkräm
Ekologisk
KRAV-märkt


Cocosa - med en doft och smak från tropikerna! Nu finns det två kokosoljor från Soma Nordic AB, Cocosa Pure och Extra Virgin!
Pure, utan smak och lukt, steker du med i din matlagning(Tål hög värme)och Extra Virgin används som kosttillskott eller som smakgivare i din matlagning.


I Cocosa Pure och Cocosa Extra Virgin från Soma Nordic finns inga transfettsyror! Cocosa Pure och Cocosa Extra Virgin är ekologisk och KRAV-märkt.

Av Christina - 9 oktober 2011 22:57

Efter åtta veckor på LCHF är jag helt övertygad om att jag kommer att äta väldigt  lite kolhydrater även i fortsättningen.


 

Den problem-magen som plågat mig de sista åren har inte visat sig sedan dag 1 på LCHF, helt fantastiskt.



I morse ställde jag mig på vågen och blev glatt överraskad, sedan april har jag gått ner 6 kg och 4 av dem har försvunnit under de här två månaderna.



Lchf är ingen bantningsmetod

utan ett hälsosamt sätt att äta för att må bra och samtidigt gå ner i vikt...




Av Christina - 5 oktober 2011 19:59

Idag har jag varit ledig och hunnit med ett besök hos svärmor, handlat och bakat.

Tänkte jag skulle prova på att baka lite LCHF-muffins, inte för att jag är sugen utan bara för att se hur det smakar. Jag handlade Sukrin ( sötningsmedel ), mandelmjöl och mandlar på Maxi på väg hem. Sukrin är ganska dyrt, 79:90 för en 500 g påse och till Muffins ska man ha 2 1/2 dl.

Det blev vanliga Muffins (tyvärr) till övriga familjen vilket uppskattas såklart.


Betyg:



LCHF-muffins får 10 poäng av 10 , de blev jättegoda och nästan vanligt söta men jag kunde inte äta mer än halva, det blev för mycket... det är faktiskt så att


SÖTT SMAKAR INGET VIDARE LÄNGRE 


 


 Muffins med mörk choklad, sukrin,  hackad mandel och mandelmjöl   


Av Christina - 2 oktober 2011 10:26

Vilken underbar höstdag vi hade igår. Vi njöt av värmen, höstfärgerna och skogen.

I Skåne har vi många fina naturområde att njuta av som b.l.a Klåverup på Söderåsen och kameran var med förstås.


 

Hösten är min favoritårstid. Så vacker.................


Foto · Natur
Av Christina - 1 oktober 2011 10:43

Dimman ligger tät över Helsingborg nu på morgonen. Dimman är ju oftast lite skrämmande men kan också vara gudomligt vacker.

Min sambo var ute tidigt och förevigade denna vackra dimmiga höstmorgon.


Jag älskar bilder och denna är helt klart en av mina stora favoriter.


 

Foto · Natur

Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards