Alla inlägg under juli 2011

Av Christina - 25 juli 2011 00:11


Semester


Denna första semesterveckan har bara sprungit iväg. Vädret har inte varit det bästa, det har regnat i massor så några utevistelser med kameran har det inte blivit precis, men jag har istället plöjt igenom ett par böcker, böcker med mycket spänning. Jag har också tillbringat en dag med min kära svärmor och så gick det en hel dag till att hjälpa syrran att tömma det sista och städa av inför flytten.

Det känns lite vemodigt att hon flyttar trots att vi inte träffas så mycket och jag önskar henne all lycka med sitt nya liv, det är hon verkligen värd.

Det är ju trots allt inte så långt bort, bara c:a 2 1/2 timmes bilfärd och jag ska besöka henne nu under semestern, det ser jag fram emot.



 









Av Christina - 22 juli 2011 14:52

Jag har hittat det allra bästa inom hudvård,vilka underbara produkter.

NU SKIN är företaget bakom dessa och jag funderar nu på om jag ska bli distrubutör.

Det bästa med detta är den lilla apparaten Galvanic Spa som jag använt nu i lite mer än en månad och som nu börjar på att visa resultat. WOW, mina förargliga rynkor som visar sig i spegeln varje gång jag tittar, börjar så smått jämnas ut.

Ja, det är faktiskt helt otroligt och detta är bara början......


Sen ska vi inte prata om de andra produkterna som jag provat. Helt underbara är de.

Jag kan inte minnas när mina fötter var så lena som nu, schampoot passar perfekt till mitt trassliga hår och en Bodybutter som är fantastisk som trollat bort mina fnasiga armbågar och som dessutom luktar underbart.


 

Av Christina - 6 juli 2011 22:49

 

 

Gör en  grön drink och

få en riktig energikick!


3 tsk  Mighty Greens
½-1  banan
½  äpple
2 dl juice  på av annanas, granatäpple eller svarta vinbär.
11/2  dl ris eller havremjölk
Mixa  alla ingredienser till en ljuvlig drink!


 


 

Mighty Greens är en klorofyllrik näringsdryck med naturligt innehåll av vitaminer, organiska mineraler, antioxidanter, aminosyror, enzymer, coenzymer, cellsalter, örtextrakt samt lösliga och olösliga fibrer.


Gör Mighty Greens till en god morgonvana och få en riktig energikick! Då vet du att du gett din kropp de bästa förutsättningarna för en friskare dag. Hitta din egen favoritdrink genom att prova kombinationer av olika juicer, frukter och bär. Du kan även variera mellan att snabbt skaka ihop Mighty Greens med vatten eller juice, eller om du vill mixa i frukt eller bär till en matigare smoothie.

Av Christina - 5 juli 2011 21:15


Visste du att.....

i England har den kungliga familjen använt homeopatiska medel sedan 1830-talet.

Drottning Elisabeth II är beskyddare och en regelbunden besökare av det brömda Royal London Homeopathic Hospital och prins Charles är känd för att ha med sig homeopatiska medel vart han än beger sig i världen.

Det första homeopatiska sjukhuset öppnades i
London 1849 och fortfarande finns det homeopatiska sjukhus runt om i världen, dock ej i Sverige, än så länge..... Under koleraepedimin 1854 dog bara hälften så många på det homeopatiska sjukhuset jämfört med andra konventionella sjukhus.


 


Sjukhuset som gör människor friska


Av Christina - 4 juli 2011 20:11


Nu när det börjar närma sig den efterlängtade semestern så är längtan till avkoppling och mindfulness nästan outhärdlig. Tre långa, lata och helt underbara veckor väntar......    




  

och kanske blir det också en Mindfulness i höstfjällen

senare i augusti.


 http://www.copperhill.se/boende/paket/mindfulness-i-hoestfjaellen/




Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards