Alla inlägg under mars 2015

Av Christina - 31 mars 2015 19:22


Idag hämtade jag upp två stora kartonger pärlor från källaren. Jisses säger jag bara.

Så mycket trodde jag aldrig att jag hade.

När vi flyttade hit i April förra året var jag tvungen att sätta ner massor med kartonger fyllda med både det ena och andra som inte fick plats häruppe.

I gamla lägenheten hade vi både klädkammare och stort förråd i anslutning till lägenheten och det var helt perfekt och jag saknar faktiskt det enormt. Böcker, pyssel och dekoration fyller förrådet nere i källaren, men som sagt så fick jag upp pärlorna och var tvungen att ändra om lite här.


Nu sitter jag här med enn massa pärlor men saknar inspirationen. Undrar just var den tog vägen.


Idag känns det också lite vemodigt, en av de bästa kollegerna på jobb slutade idag för att få lite ny luft under vingarna.

Jag kommer sakna henne jättemycket men önskar såklart henne all lycka.




 


So long


Christina










Av Christina - 29 mars 2015 08:33



Vaknade tidigt men tyckte ändå att det var för mörkt, beror antagligen på vädret,tänkte jag. Dimma, regn och alldeles grått. Usch, vad trist.


Men så kom jag på att vi ändrat klockorna, det hade jag missat totalt.




 


Ha en skön Söndag

Av Christina - 28 mars 2015 19:39



It works


För ett par veckor sedan så hittade jag något helt otroligt på nätet, något som helt enkelt är för bra för att vara sant men när jag upptäckte att Energikliniken här i stan hade erbjudande om just denna behandlingen kunde jag inte låta bli att ringa och fråga och efter det samtalet var jag  ju helt enkelt tvungen att prova själv.


Så gissa om jag blev besviken efter första försöket, inte ett dugg syntes men efter andra arket och tre dygn senare var jag nästan mållös.Det fungerade verkligen. WOW, vilken känsla.


Efter 4:e och sista arket i behandlingen är jag helt enkelt såld på denna metod.

Nästa sändning kommer till mig den 10 april och då är det lårens tur att få sig en uppfräschning.




 

Bilden till höger visar före behandling                  

och bilden till vänster visar resultat

efter två ark.  


 

Bilden till höger visar behandling

efter två ark och bilden till

vänster visar resultat efter 4 ark


Fyra ark räknas som en behandling.


Nu väntar jag med spänning på nästa paket och behandling

utav låren.

Bilder kommer att läggas ut om detta senare.


Länk till hemsida:

http://www.bodywrap.se/




God helg



Christina






Av Christina - 26 mars 2015 20:05



Nu har jag en hel ledig vecka framför mig, en vecka som handlar om MIG. Jag ska koppla av och njuta av varje minut.

Promenera vid havet och i skogen, fotografera, läsa , lära mig ett nytt sätt att göra smycken, gå och fixa naglar och ögonbryn, njuta av glädjen att jag lyckats att gå ner en del kilo, köpa något nytt klädesplagg och bara vara.



 

















Av Christina - 25 mars 2015 13:37


Duktiga Lilly Wiking



Jag tror på dig



Lycka till






Min väninnas dotter kommer vara på plats och jag tror hon har stor chans att bli antagen.  Låten hon sjunger har hon skrivit själv.

Av Christina - 23 mars 2015 08:56




Man formar sitt eget liv,


antingen tar man vara på det positiva som inspirerar


eller så fastnar man i det negativa


och låter det tynga ner.



                     



                                       Laila Hjort



Av Christina - 23 mars 2015 08:06


Planering- det är det som får det att fungera.


Jag har kämpat med vikten alldeles för länge. Det har varit många turer och tårar inom detta trista ämne och bara för en saks skull " JAG VÄGRAR ATT SE UT SÅ HÄR ". Jag har provat mycket och nu sist var det LCHF för andra gången.

LCHF är enligt min mening den allra bästa maten och jag mår så bra, och som man dessutom blir frisk av.

Jag äter LÅGKOLHYDRATKOST nu och det är ju LCHF inspirerat men utan majonäs och bea , vilket inte passade en kvinna som jag.




Så det viktigaste för mig för att lyckas är:



PLANERING


MELLANMÅL


och VATTEN





Dop

Av Christina - 22 mars 2015 08:09


Igår var det dop för min systerdotters första barn " CHARLIE " som har hunnit fylla 1 år innan dopet.

Charlie tyckte allt var OK och följde cermonin med nyfikna ögon ända till prästen höll honom ovanför dopfundet, då ville han inte vara med längre. Såklart!



  

Lille Charlie i prästens famn

  

Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards