Alla inlägg under april 2015

Av Christina - 29 april 2015 20:01


Kolonivisningen blev inte som jag tänkt mig, känner mig så besviken. Det var massor med brister som måste åtgärdas och på frågan om han var beredd på att gå ner i pris blev ett bestämt NEJ.... men jag väntar, tror inte det blir helt lätt för honom att få ut begärt pris.


Under tiden rullar det vidare, jag har några fler objekt på gång, så någon gång ska jag väl få napp.




Sköt om er


Christina

Av Christina - 27 april 2015 10:18


Den förra stugan verkar inte vilja byta ägare tyvärr och det verkar vara ont om objekt men så hittade jag en liten röd med vita knutar. Jippie, trodde inte det skulle komma något så snabbt.

Nu är det ju inte säkert att bilden stämmer med verkligheten men det återstår att se.

På onsdag ska jag gå på visning så det ska bli hur spännande som helst.





En röd liten stuga


 

  

Ha en underbar vecka


Christina

Av Christina - 22 april 2015 20:51


Idag anlände boken som jag velat ha länge, sökte efter den på nätet men verkade vara slut överallt.

Men skam den som ger sig, jag hittade den till sist.

Jag har bara läst ett fåtal sidor men ser redan att den blir bara så intressant.




Vatten som medicin. Låter mycket spännande i mina öron



 


forts. följer










Av Christina - 21 april 2015 08:06


Igår var jag ledig och passade då på att besöka en arbetskamrat i det hennes koloni, det var ett perfekt väder för detta.

Vi hade en underbar eftermiddag där, vilken avkoppling och njutning, då kände jag verkligen saknaden av vårt radhus och min lilla trädgårdstäppa där.




Men vänta ett tag:


  

Smultronstället



Den här stugan ligger granne med min arbetskamrat och den ägs av en gammal man vars fru är sjuk, det har inte varit någon aktivitet där inne på flera år och trädgården på baksidan bara väntar på någon som kan röja upp där.

Tänk om det blir jag som får den äran.


Koloniföreningen vill att mannen säljer eftersom han inte kan sköta om stället längre och jag bara väntar på att han ska ett beslut.


Trädgården från baksidsan som är i behov av mig


                                     




"Lycka är en liten täppa"

Av Christina - 20 april 2015 06:54


Vikten går stadigt nedåt och jag känner mig så duktig, det går så lekande lätt denna gången och för varje dag kommer jag närmre och närmre mitt mål.


Ofta hör man av folk som försöker gå ner i vikt att nu har man varit så duktig så nu ska man unna sig något gott,

eller nu är jag värd en liten gottesak.

För mig gäller nolltolerans annars funkar det inte och jag känner absolut inget sug efter någonting heller.

Det som heter unna mig i min värld nu är kläder, kläder som inte har varit ett dugg roligt de sista 8 åren då vikten bara ökat och ökat.


Nu är det alltså bara 2,3 kilo kvar till min efterlängtade shoppingdag och då ska jag verkligen börja unna mig.



  70 kg here I come   

Av Christina - 16 april 2015 19:44


Jag älskar att se ett vackert smycke växa fram. Just nu är det småpärlor som gäller.

Det här är resultatet av mitt första armband i den här modellen.

Nästa armband blir i svart och vitt.


Nu måste jag beställa nya pärlor i olika färger och nyanser.



        



Christina




Av Christina - 14 april 2015 18:36


Utbildningar, deligering , föreläsning , matlådor , pärlor. Ja , veckan är full med både trevliga och mindre trevliga uppdrag.

Det trevligaste är nog " Mindful Tapping " en enklare efterföljare till EFT - Emotional Freedom Technique , denna fantastiska teknik som hjälp mig så mycket de sista åren och jag ser verkligen fram emot denna intressanta efterföljare.


Jag var och inhandlade ett par pelargonior b.l.a min favorit " Mårbacka " och hon är bara för vacker. Jag blir förälskad varje år när jag träffar dessa skönheter.

Jag och kollegan var bland blommorna tillsammans, vi skulle också hitta en vacker bukett till en speciell person som skulle gifta sig och de hade en massa vackert att välja på. Vi valde till slut en med liljor i som blev rörande vacker.



 

Hortensian på min inglasade altan har fått namnet:


Eva


Är hon inte vacker?









Av Christina - 8 april 2015 08:03


Idag var jag med en annan pysseltok iväg till Ängelholm för att inhandla lite nya pärlor. Det blev en hel del vill jag lova,

Det är ingen hejd på en när man är bland dessa underbara ting. Jag plockar på mig massor så nu är det bara att sätta igång. Jag provade att sy ett armband och använde lite större pärlor än de jag hade sist, de blev superfina men jag saknade de jättesmå pärlorna så det blev inte riktigt som det skulle. Men det kommer fler.


  


Resultatet på sydda arbeten



Christina

Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards