Alla inlägg under maj 2011

Av Christina - 29 maj 2011 19:56


En favorit 

Av Christina - 29 maj 2011 15:19



MORS DAG 


Idag Söndag 29 maj är det " Mors Dag " en dag då alla mammor ska firas.

Jag har aldrig brytt mig om sådana här firande för egen del men var alltid noga med att fira min mamma med en blomma på " Mors Dag " vilket hon verkligen uppskattade. Idag har jag ingen mamma längre och min svärmor har istället tagit hennes plats vad gäller " Mors Dag ".

Jag har precis kommit hem från ett besök hos henne, det är alltid lika trevligt att vara där. Jag köpte en liten och näpen miniorkidée i en jättesöt liten kruka med cellofan runt om. Hon blev jätteglad.


Tänk vad mycket så lite kan göra



 

Av Christina - 27 maj 2011 22:50


Då var man långledig igen  

Var ändå uppe med tuppen, vill inte sova länge på morgnarna. Dagarna går så fort och jag vill verkligen inte sova bort min sköna ledighet.


Förmiddagen gick åt till att ta hand om tvätt och städ, vilket är det tråkigaste som finns, önskar jag hade en ekonomi som tillät en städerska.

Varken träning eller promenad idag heller så det blev lite lunchande med äldste sonens flickvän och vi hade en supertrevlig eftermiddag.

Äntligen har hon fått börja med järninjektionerna efter nästa fem månaders sjukskrivning med alldeles för lågt blodvärde, men vilka biverkningar man kan få  fyy vad hemskt men än så länge har hon klarat sig från dessa.


Jag passade också på och handla en ny concealer idag, ett helt nytt märke "Maybelline" Dream Satin liquid och den får högsta betyg.


 


  

Av Christina - 26 maj 2011 21:35

Det känns väldigt tungt idag  ....

Lilla sonen går snart ut nian och han tycker det ska bli såååå skönt även om det väntar ytterligare några år på skolbänken så känner han en otrolig lättnad, det har varit kämpigt för honom, han passar inte riktigt in i mallen och då blir det extra kämpigt.

Med mallen menar jag att har du svårt för att ta för dig och visa framfötterna så blir du inte accepterad på samma villkor och det märks i vårt samhälle så tydligt.

Jag känner så väl igen det från min egen uppväxt och det är precis likadant idag, trettiofem år senare.

Jag har varit nere på skolan och samtalat med lärarna om detta och de är medvetna om det men ändå sänks betygen.

Min son var inte närvarande vid senaste lägret då klassen var i väg, ett läger som skulle bedömas utifrån målen i friluftsliv och det gör honom obehörig till ett godkännande i Idrott. Jag har pratat med läraren och försökte förklara och få honom att förstå, men det är tyvärr klubbat och klart.

Han har också haft en urkass lärare i Spanska och skolan har varit väl medvetna om detta problem men inte förrän en bit in på denna termin så hittade de en behörig lärare......min son har i princip inte lärt sig någonting och med denna korta period med behörig lärare krävs det ändå en hel del av eleverna vilket min son inte hänger med på.

Lärarens kommentar när jag kontaktade henne: De flesta av eleverna klarar målet så så dålig kan hon ju inte ha varit.

Där är vi alltså igen. Visa framfötterna, men min son drar sig gärna bakåt för att släppa fram andra.


Som sagt, en tung dag för sonen och för mig.


Av Christina - 26 maj 2011 21:23

 


 

Öppna dina hälsoresurser av:

 Boris Aranovich

utgiven av:

 Människans Resurser AB

Handling

Bokserien "En unik chans att bli riktig frisk" handlar om nya innovationer inom hälsoområdet: Nya metoder och ny teknik som verkligen innebär nya möjligheter för människor att utnyttja sina egna resurser och bli av med sina hälsoproblem.
Att visa på en unik chans att bli riktigt frisk är ju själva idén med serien. Här beskrivs en rad vägar till hälsa som verkligen kan innebära en unik möjlighet till hälsa för många människor.
"En unik chans att bli riktigt frisk" handlar framför allt om självhjälp. När vi talar om hälsa är sanningen den, att bara du själv kan bygga upp och upprätthålla din hälsa. Ingen annan kan göra det åt dig.

På de grekiska filosofernas lista över de viktigaste hälsofaktorerna stod tanken på första plats. På andra plats kom andningen och på tredje plats vattnet.

Först på fjärde och femte plats kom maten och den fysiska rörelsen.
I vårt samhälle fokuserar vi ofta helt på de två sista faktorerna: mat och motion. De tre första faktorerna avfärdas som flummiga eller glöms bort för att de ter sig allt för självklara.


Men då går vi också miste om viktiga verktyg för att arbeta med
vår egen hälsa. Och det är framför allt de bortglömda verktygen vi kommer att
använda oss av i den här boken.

Av Christina - 23 maj 2011 08:50

Kan inte riktigt förstå vart tiden tar vägen, hinner ju inte med allt jag vill göra.

Att arbeta heltid tar verkligen mycket av den tiden som jag gärna hade velat syssla med allt det där andra som jag inte hinner med, vill ju absolut ha mer egentid men allt det där andra kostar ju en hel del också.....suck.


Jag har ett mål med allt det där andra och jag fokuserar på hur det kommer bli i framtiden..... JAG SKA NÅ MITT MÅL....JAG SKA NÅ MITT MÅL.


Alternativ friskvård, mot en frisk vård istället för en sjuk vård. Det är mitt mål.

Idag har jag lyckats samla på mig en hel del och jag kommit en bra bit på vägen men saknar några pusselbitar.


Första delen på Metamedicinen står först på listan men sen vet jag inte riktigt när den den andra delen kommer för Susanne ( som är den enda utbildaren här i Sverige ) ska ha sitt andra barn här nu i sommar och kan inte riktigt lägga fram hur det blir ännu.

Jag siktar i allafall mot Hälsocoach inom Metamedicin och det är verkligen en spännande och utvecklande tid jag går till mötes.


Örtterapeututbildningen är nog den sista och längsta pusselbiten som saknas och jag vill gärna ha den också men den finns ju inte här i närheten och den kommer kosta lite mer p.g.a boendet som krävs en gång per mån. Den utbildningen startar i nov. varje år och jag får se om möjligheten kommer nu i höst eller om jag får vänta till nästa år.




 






 


Av Christina - 16 maj 2011 09:27


Jippie!


Det blir ett webinar i Metamedicin nu i allafall.

När jag för ett par månader sen förhörde mig om detta blev svaret: troligtvis inte förrän nästa år   men häromdagen fick jag då mailet som fick mig att jubla  .


Metamedicin eller Den nya medicinen som upphovsmannen den tyske mycket duktiga cancerläkaren Dr. Gerhard Hamer kallar den kom till efter att Hamers son efter en tragisk olycka dog i hans armar. Familjen tog det väldigt hårt och då han drabbades sex mån. senare av tastikelcancer kunde han inte förlika sig med tanken: Varför just nu, jag som aldrig varit sjuk. Hamers fru fick även hon cancer.

Då började Dr. Hamer sina 20 års långa forskningar på c:a 31.000 patienter och detta resulterade då i Metamedicin.   


Detta är ett ämne som verkligen intresserar mig. Båda mina föräldrar drabbades av cancer och jag har ställt mig frågan om och om igen: VARFÖR ?

Min pappa drabbades först men klarade sig vilket inte mamma gjorde, hon dog av sin cancer endast 63 år gammal och Metamedicin avslöjar ett och annat som gett svar på min fråga.


Då jag är väldigt intresserad av ett naturligt läkande så har mitt sökande lett mig till en mycket fantastisk och spännande värld och det är bland detta som jag hittat många svar på mina frågor och då jag diskuterade detta med en vän till mig vars syster också avlidit utav cancer fick vi rysningar och vi sa båda två: Kan det vara så ?

Om vi tittar på helheten och inser att kropp och själ hör ihop, då är detta hur spännande som helst och med tanke på att cancerforskningen ännu inte funnit svar på VARFÖR vi får cancer så kan detta enl. min mening vara det rätta svaret.


Jag kommer skriva mycket mer om Metamedicin här på bloggen och ta upp lite om olika sjukdomar och symtom.


   


Av Christina - 15 maj 2011 19:41


Helgen har gått i skurarnas tecken, mellan regnskurarna har skurarna varit i farten :)

Denna helgen har vi har alltså rengjort trädäcket på altanen. Jobbigt men absolut värt all mödan. Vi sitter där nu och bara njuter....


 


Jag har också överlåtit mitt tilltänkta behandlingsrum till mannens hobbyverksamhet ( ja, tills vidare i allafall ). Nåja, jag får ju också plats därinne och tänker nu använda lite av min fritid till att lära mig lite mer om kamerans fantastiska inställningar för att kunna fota riktigt fina bilder.

Målet är att åstadkomma en perfekt tavla att pryda väggen med.


  Testbild



 

Min Reikinalle fick posera



och en näpen liten knopp    

Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards