Alla inlägg under maj 2013

Av Christina - 30 maj 2013 22:53

Jag vill ha semester NU!

Det börjar kännas så drygt och än är det lååångt kvar till semester, alldeles för länge   


Idag har det varit en underbart varm dag. Jag har visserligen jobbat hela dagen men vad gör väl det när man är ledig i morgon   .

Pärlandet går för fullt här, fick lite underbara pärlor med posten igår. Helt underbara var de, ska fota dem och lägga ut en bild.

Just nu så pillar jag med ett wraparmband i turkosa skimrande pärlor, tror att det blir helt oemotståndligt.....


 



Läckert, eller hur!

Av Christina - 21 maj 2013 21:24

Den läckraste färgen enligt mig är TURKOS.

Har suttit i många timmar med en DESIGN BY ME och självklart blev resultatet som jag förväntade mig, Sanslöst Vackert om jag får säga det själv och har redan fått svar från många som gillar det och som vill beställa ett men än är jag inte riktigt nöjd och beställningarna får vänta ett tag för endast det bästa är gott nog.


Lägger ut en bild här. Vad tycks ?


 


 


Kommentarer är välkomna





Av Christina - 17 maj 2013 21:48

Jaha, då var det Fredag och dags att jobba igen efter en skön pysselvecka. Ja, jag har inte gjort någonting utanför hemmet, allt har kretsat kring pyssel, fotografering, trädgårdsskötsel och avkoppling på altanen såklart.


Har börjat med lite annorlunda smycken, förr gjorde jag mest trädda vanliga halsband med pärlor. Det har börjat bli lite tråkigt har kommit på att läder och bomullsband med pärlor är otroligt fina. Kreativiteten är verkligen på topp.

Synd bara att pärlorna och alla tillbehören är svindyra och det går lätt att komma upp i flera tusentals kronor på kort tid, får väl önska mig presentkort när det är läge för det.


Just nu håller jag på med ett armband, det är helt enkelt inte lätt att få det snyggt och perfektionist som jag är tror jag att jag har gjort ett tjugotal försök redan.

Jag lägger in en bild på armbandet som efter lite funderande kommer att bli hur bra som helst. Det kommer att bli urläckert. Gillar du färgerna ? Det gör verkligen jag  



 


Pågående projekt (


Av Christina - 13 maj 2013 22:16

Så himla skönt att bara koppla av, slippa att tänka på att man ska upp och sticka iväg till jobbet   

Idag har det inte varit någonting som MÅSTE göras, bara lite tvätt som skulle tas om hand.


Fick min nya gele till naglarna som jag beställt, det var en mörkrosa gele som ska täcka bra, blev lite fundersam när jag såg färgen men blev glatt överraskad. Det blev svagt rosa naglar som jag gillar så ett perfekt köp alltså.


Har såklart också hunnit med lite foto idag. Jättefina bilder blev det på vissa smycken och blommor.

Det blev ingen Panduro idag, kanske imorgon.


  





   



Snart är det SOMMAR


Av Christina - 12 maj 2013 19:56

 

 

Idag har det varit både sol och moln och kallt, ingen skön dag alltså med tanke på vädret men har hunnit med att fota lite fina bilder i allafall.


Imorgon kommer förhoppningsvis bomullsbanden som jag beställt. Tänkte köra ut på Panduro på Väla och handla lite fina pärlor till armbanden jag ska göra. Shamballaarmbanden kan man göra i en mängd olika utföranden dock blir det ett vanligt enkelt till att börja med. Det kliar i fingrarna nu, ska bli hur roligt som helst.


Blev glatt överaskad när jag kom hem i eftermiddags, min sambo hjälpte mig med att få in bilderna i Photoshop tidigare idag och tyckte jag hade en urkass skärm. - Hur kan du se skärpan på dina bilder här?

-Jag har väl vant mig, svarade jag och tänkte inte mer på det.

När jag då kom hem stod det en ny, fin och stor skärm inkopplad. Han är för underbar min sambo   


 

Dagens sommarbild


 



Tack älskade för att du finns

Av Christina - 12 maj 2013 00:27

Nu när det grönskas ute och blommorna dyker upp en efter en, då är det verkligen roligt att fotografera. Många bilder ser inte mycket ut när man lägger in dem på datan men efter lite justeringar i PS så kan man få den sämsta bilden att bli urläcker.

Nu är jag ledig fram till fredag middag. Hääärligt.

Hoppas på sol, lite värme och många fina bilder.

Fick förresten ytterligare en beställning på ett halsband. Jätteroligt. Bilder på smycket kommer vid ett annat tillfälle, har ju inte lyckats med bra ljussättning och skärpa ännu.

 

 


Dagens mest lyckade

 

 



Av Christina - 8 maj 2013 07:22

Jag hade verkligen tur med vädret igår på min lediga dag. Idag regnar det, trist men behövligt.

Jag satt och solade några timmar på altanen och hade smörjt in mig med morotsoljan och säger bara WOW, den var super och fin färg fick jag, den kan verkligen rekomenderas.

Nästa vecka har jag lite semester, hoppas att vädret blir lika förnöjsamt som igår.


En sak som är säker, jag måste komma igång med mina promenader, har suttit alldeles för mycket vid datorn och pärlandet har tagit fart igen, roligt men betyder mycket sittande.


 


Efter regn kommer sol

Av Christina - 6 maj 2013 20:24

Så är man äntligen ledig, sen jobba tre dagar innan en veckas paus.

Jaha, vad ska man då skriva om, är ganska mållös nu för det händer absolut ingenting.Det enda man i princip gör är jobba, jobba och jobba. Den sista tiden har jag haft lite svårt att njuta av min lilla lediga tid, jag känner någon sorts inre stress och kan inte koppla av. Jag är alltid inne på morgondagen och tänker på hur mycket man ska hinna med innan det är dags att bege sig till jobb igen :(

Men nog om det negativa för hur som helst så har jag själv valt att ha det så här och tänker ha det så här ytterligare några år, men sen........jag ser verkligen fram emot sen ;)


Har nu gjort en hel del fotsmycken och de blev så fina, eller vad tycker du ?


 


och en beställd halslänk har jag  också hunnit med

 

 

 

 

 

 

Presentation

Besök mig på Facebook

Översättning

Mitt mål

Efter sista ronden med LCHF lyckades jag gå upp i stället, så trots allt kämpande så blev det ännu mer kilo att kämpa med och som var helt omöjliga att få bort, men med planering, mindre ost och mejeri, rätt mellanmål och vatten så börjar det lossna.Äntligen....

 

             

                Väger 82 kg

                 Mål - 17 kg

                  = 65 kg

 

 

 

 

 

                Gör som jag:

            Stöd Kostfonden

     http://www.kostfonden.se/

 

 

 

 

Vecka för vecka

2015: 14 feb

 

Startvikt  82 kg

Målvikt:   63 kg

 

15 mars: - 5,8 kg 

Totalt: - 5,8 kg

Vikt: 76,2 kg

Det låter mycket men de första kilona är bara vätska som försvinner fort.

 

23 mars: - 1,1 kg

Totalt: - 6,9 kg

Vikt: 75,1 kg

 

30 mars: - 0,5 kg

Totalt: - 7,4 kg

Vikt:   74,6 kg

 

6 april: - 0,8 kg

Totalt: - 8,2 kg

Vikt:   73,8 kg 

 

13 april: - 0,5 kg

Totalt: - 8,7 kg

Vikt: 73,3 kg

 

20 april: - 1 kg

Totalt: - 9,7 kg

Vikt: 72,3 kg

 

27 april: -0,8 kg

Totalt: - 10,5 kg

Vikt: 71,5

 

4 maj: - 0 kg

Totalt - 10,5 kg

Vikt:  71,5 kg

 

11 maj: - 0 kg

Totalt: 10,5 kg

Vikt: 71,5 kg

 

18 maj: -0,9 kg

Totalt: - 11,4 kg

Vikt: 70,6 kg

 

25 maj: -1,4 kg

Totalt: 12,8 kg

Vikt: 69,2 kg

 

1 juni: - 0,2 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

8 juni: 0 kg

Totalt: 13 kg

Vikt: 69 kg

 

15 juni: Samma som ovan.

Nu står det still.

 

22 juni: - 0,3 kg

Totalt: 13,3 kg

Vikt: 68,7 kg

 

29 juni: - 0,3 kg

Totalt: - 13,6 kg

Vikt: 68,4 kg

 

6 juli: - 0,2 kg

Totalt: - 13,8 kg

Vikt: 68,2 kg

 

13 juli: - 0,8 kg

Totalt: - 14,6 kg

Vikt: 67,4 kg

 

20 juli: - 0,2 kg

Totalt: -14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

27 juli: - 0

Totalt: - 14,8 kg

Vikt: 67,2 kg

 

 

170327

 

Plötsligt är man tillbaka

på ruta ett!! Vad är det som händer och varför.......?

Jo. Ingen planering och dåligt fokus betyder... dåliga matvanor som betyder viktuppgång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Boktipset

           

Arkiv

Bloggar jag följer

Gästboken

Kategorier

Tidigare år

Besökare

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards